På väg hem igen…

De senaste dagarna har tiden gått fort. Vi har försökt underhålla barn och vuxna så gott vi har kunnat då de har fått vara i lägret i 3 dagar.

Idéerna tog slut, och sista dagen köpte vi nagellack, pärlor och fejk tatueringar och satt i flera timmar, både vuxna och barn. Vi gjorde och gav varandra armband och halsband, målade varandras naglar och skrattade åt våra fula tatueringar. 🙂

image

image

Där kom en grupp från Nethope och installerade Wifi i lägret näst sista dagen. Fantastiskt för all

image

a. 💜

Jag spenderade sista kvällen i villan tillsammans med mina nya vänner. Lagade mat, satt och pratade och lekte med

image

barnen.

Pengarna som jag har spenderat här har gått till saker till barnen. Lite mediciner har jag köpt. Jag har betalat båtbiljetter för de som inte har haft pengar. Jag har köpt mat och levererat till hotell där de fått övernattningen av UNHCR. Jag gav en tjej 50 euro för att köpa en högtalare och jag gav Hanna 240 euro för att köpa vad som saknas i förrådet. Tomt på underkläder för tonåringar och tomt på strumpor. Jag litar på att hon spenderar pengarna vist 🙂
Igår kväll var det dax för mig att ta färjan till Aten. Jag och 500 flyktingar. Det var ett speciellt avsked. Träffat så många underbara människor här. Jag kommer sakna dem väldigt mycket. Det är en speciell upplevelse att träffa människor under dessa förhållanden, man får ett speciellt band. Jag kan bara rekommendera detta till alla. Ni kommer hem lite förändrade, men till d

image

et bättre!

Här vinkar alla hejdå när färjan åker!
Jag hade en reskompis med mig. Mohammed som jobbar som tolk för MSF skulle åka till Aten en vecka för att hälsa

image

på sin familj.

I morse när vi anlände i Pireus så såg jag dessa människor. Hann inte riktigt se vad organisationen hette men de gick och delade ut bärselar till föräldrar med små barn. H

image

ärligt initiativ!

Jag fick en liten guidad tur i Aten och Mohammed visade mig hans butik. Han samlar på sedlar från olika länder och jag la till en svensk tjugo

image

lapp till samlingen!

Nu är jag snart framme på flygplatsen och det ska bli fantastiskt att träffa mina barn och min familj. 💜💜

Vi har pengar kvar och uppdaterar här såklart när vi använder dem!

Tack alla ni underbara människor som har bidragit med engagemang, pengar, vackra ord och er tid! 💜💜💜💜💜
/ Kim

Kommentera

