Lite lungt

De sista två dagarna har varit ganska lugna. Det finns såklart alltid saker att göra, men många volontärer är här och det kommer mellan 100 och 500 flyktingar/ dag.

Då har man tid att få idéer 🙂
Jag gick och köpte fotbollar, för nu finns där en plats som är öppen och städad. Sen högg jag tag i två norska volontärer. Far och son faktiskt, som gör denna resan ihop! 💜
Nu skulle det byggas fotbollsmål. Jag tänkte först köpa två mål, men när det ligger så mycket skräp runtomkring en, så ville jag återvinna lite. 🙂
Lite färg, skruvar och lite arbete så var det klart!

image

Sen spelade de fotboll hela kvällen och igår kväl

image

l!

Jag och en tjej från Holland tog oss en tur runt ön igår för att kolla på utsikten. Det var fantastiskt att komma bort en liten stund. Så vackert här

image

image

är!

När vi kom tillbaka kom Athena, en tjej från UNHCR fram till mig och frågade om jag kunde fixa mat till två kvinnor, varav den ena var handikappad.. De hade löst ett hotellrum för dem tills de skulle ta färjan, så jag gick och handlade vegetarisk sovlaki, vatten, frukt, juice och mackor.

När jag sen kom tillbaka till lägret pratade jag med killarna och tjejerna från MSF. De ville att jag skulle komma in på kliniken och visar mig den här härliga väggen!

image

De skriver allas namn som jobbat för MSF på Leros. Tolken ville visa att han hade skrivit till mitt namn också!

image

Det svarta är mitt namn, och under står det Sverige 2015. 💜

Kram! / Kim

Kommentera

